Reklamační řád a servisní podmínky H.S.H Sport s.r.o.

REKLAMACE (uplatnění práva z vady)  ( Postup reklamace )

Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanského zákoníku a z.č. 634/1992 Sb., Zákona o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon") a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „zboží"), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace").

Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná (dle Zákona č. 634/ 1992 Sb., o ochraně spotřebitele §2,a dle dle NOZ § 419).

Prodávající je obchodní společnost H.S.H Sport s.r.o. se sídlem Nádražní 42/82, Smíchov, 150 00 Praha 5, IČO:61853062, DIČ:CZ61853062, v zapsané v obchodním rejstříku v oddíl C, vložka 31232 u rejstříkového soudu v Praze. H.S.H Sport s.r.o. je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává Kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.

Zákazníkem našeho internetového obchodu je buď Kupující spotřebitel anebo Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., tj. Občanského zákoníku).

Postupu dle tohoto ustanovení se při reklamaci mohou dovolávat pouze osoby splňující definici spotřebitele stanovenou pro potřeby zákona o ochraně spotřebitele, tj. pouze fyzické osoby, jednající mimo rámec podnikatelské činnosti či samostatného výkonu povolání.

Vady zboží

Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Práva z vady zboží

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.

Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.

Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.

Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

Postupu dle tohoto ustanovení se při reklamaci mohou dovolávat pouze osoby splňující definici spotřebitele stanovenou pro potřeby zákona o ochraně spotřebitele, tj. pouze fyzické osoby, jednající mimo rámec podnikatelské činnosti či samostatného výkonu povolání.

H.S.H Sport - servisní středisko

Uplatní-li zákazník u H.S.H Sport dle §2172 právo na opravu, vystupuje H.S.H Sport s.r.o. pouze v roli jiné osoby určené k opravě (servisní středisko). Případné požadavky nad rámec práva na opravu musí zákazník uplatnit u svého prodejce.

Lhůty

Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí resp. 12 měsíců u použitého zboží. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Záruční doba začíná běžet převzetím zboží Zákazníkem. Záruční doba pro zákazníka činí 24 měsíců. Vytkl-li zákazník prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou zákazník nemůže vadný předmět užívat tedy záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo Zboží v záruční opravě i v případě výměny zboží či jeho části.

Firma H.S.H Sport s.r.o. dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, o reklamaci ve stanovené lhůtě rozhodne a pokud ji zamítne, pak písemně toto své rozhodnutí zdůvodní.

Ostatní

Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy věci.

Na žádost spotřebitele je Prodávající povinen poskytnout spotřebiteli písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat Kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující údaje (fakturu), které musí obsahovat údaje jako záruční list. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu Prodávajícího, IČ, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, Prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.

Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za vady, vrací Kupující plnění, které mu poskytl Prodávající, pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné.

Jakmile spotřebitel zjistí vadu, oznámí to bez zbytečného odkladu a předmět plnění předá, nebo jej podle pokynů prodávajícího uschová nebo s ním jinak vhodně naloží tak, aby vada mohla být přezkoumána.

Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, které je v souladu se specifikací výrobce záručními podmínkami a pokyny k údržbě přístroje.

Mechanické poškození není svým charakterem vada, na kterou by se záruka vztahovala. Jde o použití zařízení, které je v rozporu souladu se specifikací výrobce a pokyny k údržbě přístroje.

Zákazník svým podpisem stvrzuje, že údaje v servisním listě souhlasí se stavem, v jakém bylo zařízení předáno do opravy. Zákazník je povinen upozornit servisní středisko na jakékoliv nestandardní vybavení a nastavení zařízení a dohlédnout, aby tato byla vyznačena v tomto listě. Zákazník stvrzuje, že se seznámil s cenovými podmínkami a akceptuje je. Termín vyřízení zakázky je pouze orientační a jeho překročení nelze považovat za nedodržení podmínek vyřízení zakázky.

V případě zaslání opravy poštou zákazník stvrzuje, že se seznámil se záručními a servisními podmínkami H.S.H Sport.
Firma H.S.H Sport s.r.o. neručí za případnou ztrátu dat způsobenou servisním zásahem!
Doporučujeme proto pravidelné zálohování dat. Firma H.S.H Sport neodpovídá za případné další vady věci, které nebyly hlášeny nebo nebyly předmětem opravy a nebylo je možno odhalit při převzetí věci.

Vyřízení reklamace

V případě, že Kupující využije svého práva vyžadovat odstranění vad zboží opravou a v záručním listu, je pro účely záručních oprav Zboží určený podnikatel odlišný od Prodávajícího, jehož sídlo či místo podnikání je ve stejném místě jako v případě Prodávajícího nebo v místě pro Kupujícího bližším, uplatní Kupující právo na záruční opravu u podnikatele uvedeného v záručním listu. Tyto informace lze případně nalézt v dokladu, který nahrazuje záruční list.

Kupující je oprávněn vyžadovat záruční opravu v autorizovaných servisních střediscích, jejichž seznam je přiložen k dokumentaci ke Zboží, případně jej sdělí Prodávající na dotaz Kupujícího.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.

Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.

Za situace, kdy je potřeba Zboží zaslat Prodávajícímu nebo servisnímu středisku, si Kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo Zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy křehkého Zboží a to včetně veškerého příslušenství a označí zásilku příslušnými symboly.

Obalový materiál ve kterém jsou zařízení zasláno bude recyklován, nebo zlikvidován. Nezasílejte zařízení v originálním balení.
Servisní středisko po řádném vyřízení Reklamace vyzve kupujícího k převzetí opraveného zboží. V souladu s všeobecnými obchodními podmínkami Zhotovitele se za vyřízení reklamace se považuje zaslání informace o provedeném servisu na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem.

Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného uvedení Zboží do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s ním, tj. zejména při používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží.
Při jakékoli návštěvě servisního technika u kupujícího je třeba, aby byl vyhotoven protokol o zjištěných závadách a formě jejich odstranění. Bez takovéhoto protokolu není návštěva servisního technika brána v potaz.

V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny je příslušná platba vrácena Kupujícímu převodem na bankovní účet nebo předána v hotovosti na pokladně v sídle společnosti nebo na některé z provozoven.

Další užitečné informace týkající se reklamací jsou dostupné též na internetových stránkách prodávajícího.

V případě nevyzvednutí věci do 1 měsíce od provedení opravy účtujeme skladné ve výši 1% z ceny opravy za každý den prodlení, minimálně 25 Kč / den. Po tuto dobu prodlení nenese firma H.S.H Sport odpovědnost za ztrátu, zničení či poškození věci. Po uplynutí 6 měsíců od data zhotovení bude nevyzvednutá oprava dle § 2609 zákona č. 89/2012 Sb., Občanského zákoníku věc prodána. Z výtěžku z prodeje si je firma oprávněna odečíst cenu díla, náklady spojené s uskladněním věci a náklady spojené s prodejem věci.

Podmínky pro reklamace od podnikatelů

Pravidla vyřizování reklamací právnických osoby, které nesplňují podmínky spotřebitele (viz. zákonná definice výše) se řídí podmínkami pro placený servis s výjimkou oprávněného nároku na bezplatnou opravu.

Objednatel/podnikatel je v případě reklamace, která nesplňuje podmínky pro uplatnění práva z vady je povinen uhradit diagnostiku závady dle podmínek placených oprav.
Objednatel/podnikatel je v případě reklamace, která nesplňuje podmínky pro uplatnění práva z vady je povinen uhradit poštovné dle podmínek placených oprav.

Placený servis

Objednávka placeného servisu – smlouva o dílo dle § 2586 NOZ

Objednávkou placeného servisního zákroku zákazník souhlasí s cenovými a podmínkami placených servisních zákroků společnosti H.S.H Sport s.r.o. jako zhotovitele a akceptuje je.

Pro placený servis platí zákonná ustanovení obdobně jako v reklamačním řádu s tím, že povinnosti H.S.H Sport s.r.o. se mohou lišit v případě, zda zákazník splňuje definici spotřebitele .( Dle č. 634/ 1992 Sb., o ochraně spotřebitele §2,a dle NOZ § 419) nebo opravu objednává jako podnikatelský subjekt.

Ceny

Cena díla v závislosti na typu poskytovaných služeb zahrnuje tyto základní položky: náklady na výměnu dílů, náklady na použitý spotřební materiál, náklady na práci servisního technika, náklady administrace zakázky, náklady na likvidaci vyměněných dílů a dopravu zpět zákazníkovi v případě zasílání hotového servisu zpět zákazníkovi.

Vzhledem ke charakteru zařízení, jejichž servis a opravy zhotovitel poskytuje, není možné při uzavření smlouvy o dílo stanovit pevnou cenu a vždy jde o cenu odhadem. Pro stanovení ceny platí níže uvedená pravidla.
Pro stanovení ceny odhadem je nezbytné provést diagnostiku zařízení! – Diagnostika je nezbytná pro stanovení příčiny vady, stanovení náhradních dílů, které bude na opravu třeba použít a odhad doby práce servisních techniků. Bez diagnostiky zařízení nelze zahájit opravu zařízení a slouží také ke stanovení výchozí odhadní ceny.

Cena za diagnostiku zařízení je stanovena takto:

Diagnostika hodinek SUUNTO, POLAR, GARMIN a obdobné – 500,- Kč vč. DPH

Diagnostika hodinek TIMEX, CASIO a obdobné – 400,- Kč vč. DPH

Diagnostika je považována za nejnižší v dané kategorii a může být upravena na základě domluvy se zákazníkem, tak aby zohlednila náročnost servisního zásahu.
V případě, že je zařízení předáno osobně zákazníkem v provozovně zhotovitele, se stanoví výchozí cena odhadem, které je uvedena do servisního listu. I v tomto případě se na zákazníka vztahuje ustanovení o výši detekce.
V případě zaslání servisu poštou zhotovitel po provedení Diagnostiky zařízení stanoví výchozí odhadní cenu díla a tuto sdělí objednateli. Pokud objednatel se sdělenou výchozí odhadní cenou nesouhlasí, je povinen tuto skutečnost bez zbytečného odkladu zhotoviteli sdělit a má právo bez zbytečného odkladu odstoupit od uzavřené smlouvy.

Objednatel je vždy povinen uhradit zhotoviteli cenu za Diagnostiku zařízení.

Objednatel je povinen upozornit servisní středisko na jakékoliv nestandardní vybavení a nastavení zařízení a dohlédnout, aby tato byla vyznačena v tomto listě.

Zákazník stvrzuje, že se seznámil s cenovými podmínkami a akceptuje je. Zjistí-li zhotovitel po uzavření smlouvy, že cenu určenou odhadem bude třeba podstatně překročit, postupuje se dle § 2612.

(1) Zjistí-li zhotovitel po uzavření smlouvy, že cenu určenou odhadem bude třeba podstatně překročit, oznámí to objednateli bez zbytečného odkladu s odůvodněným určením nové ceny; neučiní-li to bez zbytečného odkladu poté, co potřebu zvýšení ceny zjistil, anebo zjistit měl a mohl, nemá právo na zaplacení rozdílu v ceně.

(2) Objednatel může od smlouvy odstoupit; poměrnou část původně určené ceny zhotoviteli zaplatí, má-li z částečného plnění zhotovitele prospěch. Neodstoupí-li objednatel od smlouvy bez zbytečného odkladu po doručení oznámení o vyšší ceně, platí, že se zvýšením ceny souhlasí."
Termín vyřízení zakázky je pouze orientační a jeho překročení nelze považovat za nedodržení podmínek vyřízení zakázky.

Poštovné a dopravní náklady zaslání zakázky zpět zákazníkovi

Zvýhodněné poštovné a balné v případě realizace zakázky 99,-

Běžné poštovné a balné 160,-

Běžné poštovné se účtuje v případě odmítnutí realizace zakázky či neoprávněné reklamaci od podnikatelského subjektu (viz. Podmínky pro reklamace od podnikatelů)

Informační povinnost o řešení sporů

V případě, že dojde mezi zhotovitelem a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese ec.europa.eu/consumers/odr/.

Závěrečná ustanovení

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 15.4.2020. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.


Postup reklamace

Úvod

Dbáme o rychlost a důkladnost při vyřizování reklamace, resp. opravy. Přestože držíme dobře zásobený sklad náhradních dílů, v ojedinělých případech bývá nutná součinnost s výrobcem.

Při rozhodování o reklamaci postupujeme vždy podle zákona a řídíme se pravidly výrobců.

Pro snížení rizika nefunkčnosti produktů nabízíme u některých produktů Prodlouženou záruku* a Záruku expresní opravy* se zapůjčením náhradního produktu v případě delší opravy.

Reklamace se řídí Reklamačním řádem H.S.H Sport, s.r.o.
*) Rozšířené záruční služby jsou dostupné pouze u vybraných e-shopů.

Pro zjednodušení a maximální přehlednost uvádíme pokyny pro proces reklamace.

1. Reklamaci nelze podat telefonicky. Produkt včetně dokladů je třeba předat osobně, nebo poslat poštou nebo přepravní společností, která dodává na adresu.

2. K výrobkům si vždy připravte záruční list s vyplněným názvem modelu, sériovým číslem, datem zakoupení přístroje a potvrzení prodejce, kde byl přístroj zakoupen, prodejní paragon s vyznačeným datem prodeje a prodejní cenou.

reklamace

3. Pokud k danému produktu vlastníte Certifikát Expresní opravy, předložte nám jej.

4. Zabalení. Zasíláte-li nám reklamovaný produkt poštou, je třeba ho zabalit tak, aby byl chráněn proti poškození během přepravy. Produkt je třeba poslat vždy kompletní – nelze poslat jen jeho poškozenou část, ale veškeré funkčně související příslušenství.

reklamace

5. Jak zaslat? Při zaslání nezasílejte do úložen jako je např. Zásilkovna nebo Balíkovna, zásilka se Vám vrátí. Použijte dopravu do ruky/na adresu.

6. Doprovodný text. Dále přiložte podrobný popis závady či nefunkčnosti přístroje.

7. Kontakty. Pro hladké a rychlé vyřízení reklamace je nezbytný e-mailový a telefonický kontakt a adresa pro doručení nazpět.

reklamace

8Zboží odesílejte na adresu:

    Pivovarská 13
    Praha 5 - Smíchov
    150 00

9. Po přijetí reklamace je reklamovaný produkt předán k posouzení. Reklamace je posuzována v rámci zákonů ČR a dle závazných pravidel výrobce.

10. V případě nedodání dokladů prokazující nárok záruku neběží zákonné lhůty pro vyřízení do doby jejího prokázání.

11. Obalový materiál ve kterém je zařízení zasláno, bude recyklován, nebo zlikvidován. Nezasílejte proto zařízení v originálním balení.

12. Prostudujte si reklamační řád.